counter create hit

مطالب مرتبط:

جهانیان: فردوسی پور از رسانه ملی سوءاستفاده کرده است/ برای قانون فرقی ندارد فردوسی پور باشی یا رییس جمهور!

مدیرعامل سابق باشگاه نفت تهران گفت: مجری برنامه 90 از رسانه ملی سوءاستفاده کرده و زندگی شخصی ام را به تصویر کشیده است.

تشریح عملکرد بودجه سال ۹۶ توسط نوبخت

نشست عصر امروز (سه شنبه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با حضور محمدباقر نوبخت برای تشریح عملکرد بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور و منابع و مصارف عمومی بودجه سال ۹۶ برگزار شد. به گزارش تجارت نیوز، محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این باره ...

فیلم | دلار ۴۲۰۰ تومانی کی به بازار می رسد؟

سخنگوی دولت از توزیع دلار ۴۲۰۰ تومانی طی روزهای آینده خبر داد و گفت: دلار ۴۲۰۰ تومانی یکی دو روز دیگر به صرافی ها می رسد.

اختصاصی ؛ صحبت های مدیر برنامه گرت بیل در مورد آینده او ؛ گرت بیل رفتنی است یا می ماند؟

گرت بیل ستاره ولزی رئال مادرید مدت هاست که به منچستر یونایتد لینک شده است و خبر ها حاکی از این است که گرت بیل تابستان امسال پایتخت اسپانیا را به سمت منچستر انگلیس ترک خواهد کرد. جاناتان بارنِت مدیر برنامه های بیل در مورد آینده او گفت: ...

عکس ؛ دروازه بان ” پرسپولیس ” و جریمه میلیونی از باشگاه !

عکس ؛ دروازه بان ” پرسپولیس ” و جریمه میلیونی از باشگاه !

علیرضا بیرانوند پس از قهرمانی پرسپولیس در آیتمی که از برنامه ۹۰ پخش شد گفت: من یک بار مهمان برنامه خندوانه بودم و بابت سی دقیقه حضور در این برنامه دو میلیون تومان از آقای رامبد جوان گرفتم اما از سوی باشگاه ۱۴۰ میلیون ...

مشکل ایران و عربستان چیست؟

ایران و عربستان دو کشور همسایه و بازیگر مهم منطقه استراتژیک خاورمیانه بیش از هر زمان دیگری در حال تجربه فضایی منحصر بفرد و البته سخت و متشنج هستند. اولین اشتباه در این فضا می تواند آخرین اشتباه باشد و آتش جنگی را برافروزد که دامنه آن تنها به دو کشور ختم نخواهد شد. ...

حضور ایرانی ها در بخش سینه فونداسیون و فیلم کوتاه جشنواره فیلم کن

ایران در هر دو بخش فیلم های کوتاه و سینه فونداسیون جشنواره فیلم کن یک نماینده دارد.

فیلم های آخر هفته تلویزیون +اینفوگرافی

اسامی و زمان پخش فیلم های سینمایی شبکه های مختلف سیما، در روز های ­پنجشنبه ۲۳ و جمعه ۲۴ فروردین را در این اینفوگرافی مشاهده کنید.

طرح مطالعه کتاب های داستانی به جای تکالیف نوروزی به خوبی اجرا نشده است/ کاهش قیمت کتاب با افزایش تقاضا

نویسنده داستان های کودک و نوجوان گفت: احساس شدن ضرورت خرید کتاب از سوی خانواده ها باعث ایجاد تقاضا در بازار کتاب می شود و در ادامه این جریان تیراژ کتاب ها افزایش پیدا می کند و قیمت ها کاسته می شود. ...

اعلام اسامی فیلم های «سینمای سعادت» جشنواره جهانی فیلم فجر

اسامی فیلم های ایرانی و خارجی پذیرفته شده در بخش «سینمای سعادت» سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد. 

«روتوش» بهترین فیلم جشنواره بوداپست شد

فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه بین الملل جشنواره ای در شهر بوداپست مجارستان را دریافت کرد.

بازیگر زن ایرانی با ماشین لوکسش در خیابان های ایتالیا

لیلا بلوکات بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران؛ با انتشار یک عکس، صفحه شخصی خود را به روز کرد.

از «پشت پرده افزایش نرخ دلار در ترکیه به روایت مشاور ارشد اردوغان» تا «توقف ثبت سفارش واردات و صادرات تا اطلاع ثانوی»

این پیمانه تیتر هایی همچون پایان هفته با ۱۵ ارز کاهشی در مقابل ۱۵ ارز افزایشی، سفر برای بار دوم در سال، با دلار قاچاق یا راهی دیگر؟، توقف ریزش نرخ سکه تمام در بازار تهران، افزایش قیمت نفت با احتمال درگیری نظامی در سوریه، اتحادیه اروپا تحریم های خود علیه ایران را ...

آیا شما هومن آقا قصد دروغ گفتن است ؟

آیا هومن سیدی قصد دروغ گویی دارد؟

روزنامه شهروند - ایمان هادی: یکی از مشکلات اصلی در زمینه نقد فیلم به فیلم به عنوان یک واقعیت اجتماعی است که تصور می شود اغلب در سمت چپ تعدادی از آثار از فیلم به این که کلمات ماهش مسائل اجتماعی است. نقدی موج سینمای اجتماعی ایران, بر اساس توصیه های رابین چوب می تواند نیاز ایدئولوژیک و سیاسی و حتی اجتماعی و تحلیل فیلم ایجاد کرد فیلم پره از مبارزه با یک حزب سیاسی به پرتاب و کلمات را در قالب مشت و لگد تبدیل اثر است. فیلم ذهن کوچک پایان با فکر انرژی های اجتماعی طرح است. با که در آن ایدئولوژی نویسنده ، قضاوت در مورد فیلم آقا شما واژه ها منجر به این نتیجه گیری از متن خرق از نویسنده خواهد بود و در نتیجه به ستایش مدیر خوانندگان استفاده خواهد شد. کمی از شجاعت و جسارت در نقد مورد نیاز است و باید نوشت. زنگ‌زده با وجود این‌که با نگره نگارنده همخوان نیست، اما فیلم استخوان‌داری است. از معدود فیلم‌هایی است که طی بیست‌سال اخیر ساخته شده و می‌توان ادعا کرد فیلم اسکلت بسیار محکم سینمایی دارد. قصد نگارنده از دیدن فیلم، کوبیدن بود اما در مواجهه با هر اثری که با طبع سینمایی منتقد همسو و همخوان نیست، فیلمساز اگر بدترین محتوای ممکن را در ظرف سینمایی درستی بریزد، طبیعتا منتقد تسلیم خواهد شد.   فیلم سیدی اثر بشدت سیاهی است، خیلی سیاه‌تر از آنچه در سینمای ایران ترسیم شده و به عبارت دیگر می‌توان گفت که سیاه‌ترین و خشن‌ترین فیلم سینمای ایران است که مولفش کنار سیاهی نمی‌ایستد و چند عکس کارت‌پستالی بگیرد، بلکه کارگردان با انتخاب میزانسن‌های جذاب نمایشی و شخصیت‌پردازی دقیق، سیاهی را به چالش می‌کشد. متاسفانه در سال‌های اخیر دو مبحث سیاه‌نمایی و نقد سیاهی بشدت خلط شده است.  فیلم سیدی اثر بسیار خشنی است اما مرکزیت کاراکتر شاهین و دنبال کردن این شخصیت و حتی انتخاب او به‌عنوان دانای کل و حتی تغییر رویه‌اش پس از دستگیری برادرش شکور (فرهاد اصلانی) به نقد خشونت می‌پردازد.  فیلم در مورد بی‌قانونی است، اما برخلاف سنت رایج‌ فیلم‌هایی از این دست، قانون بدمن‌ فیلم نیست حتی در نیمه پایانی فیلم شاهین برای دستگیری همکار کودک دزد شکور دست به دامان قانون می‌شود.   مهمترین موضوع برجسته فیلم این است که فیلم اندازه نگاه می‌دارد. با توجه به ساختار فیلم، روایت موقعیت بسیار خوبی برای آگراندیسمان واقعیت دارد اما به محض دستگیری شکور، سیدی برشی از رویدادهای واقعی خبری را چاشنی فیلم می‌کند. هر چند تعمیم به واقعیت می‌تواند به مغزهای کوچک زنگ‌زده آسیب برساند اما کارگردان تعمدا با نمایش واقعیت، به مخاطبش این پیام را منتقل می‌کند که همه آنچه در فیلم می‌بیند، اغراق شده نیست و صادقانه به مخاطب القا می‌کند قصد دروغ‌گویی ندارد.   فیلم لاتاری محمدحسین مهدویان براساس کنشگری غیرتمندانه سمپاتیک و فیلم سیدی براساس کنشگری‌های غیرسمپاتیک غیرت‌محور ساخته شده و قصد کشتن شعله حتی اگر به فرجام تراژیکی منجر می‌شد، فیلم نمی‌توانست در معرض سیاه‌نمایی، مثل فیلم خانه پدری کیانوش عیاری قرار بگیرد.   با این‌که استناد خبری در فیلم پخش می‌شود، در مورد قضیه قتل شعله، فیلم چهارچوبی را در فضای حاشیه شهری تعریف کرده که تعمیم‌پذیر به فضای عمومی جامعه ایرانی نیست و تنها تعمیم‌پذیر به همان چهارچوب زیستی حاشیه‌نشین است، درحالی‌که خانه پدری فیلمی تعمیم‌پذیر حتی به فرهنگ و تاریخ ایران است.  فیلم سیدی به دلیل تأکید بر روابط سنتی و خانوادگی و تمایل رقابت دو برادر برای فعالیت در تولید و توزیع موادمخدر یادآور فیلم ابد و یک روز است. این یادآوری نقصانی برای فیلم سیدی نیست. تطبیق هر دو فیلم به رستگاری مغزهای کوچک زنگ‌زده منجر خواهد شد چون جهان محدود ابد و یک روز عصیان‌پذیر نیست و همه کاراکترها بنده فضایی انفعالی هستند، حتی سمیه (ابد و یک روز) باید سرنوشت خود را در چنین فضایی بپذیرد. در جهان ابد و یک روز رستگاری غیرممکن است اما شاهین قصد رستگاری دارد و از بن‌بست‌های جامعه محدود اطرافش عبور می‌کند.   فیلم ابد و یک روز در معرض انگ سیاه‌نمایی قرار می‌گیرد چون موضع محسن و مرتضی انفعالی است و رستگاری ممکن نیست اما شاهین به یک رستگاری فردی می‌رسد و مرزهای اهورایی و اهریمنی را پیدا می‌کند و قصد رهایی از اهریمن را دارد.   مغزهای کوچک زنگ‌زده درباره یک حاشیه شهری پرجرم و جنایت است از نگاه یک جنایتکاری که تاکنون مرتکب جنایت نشده است. در واقع آنچه فیلم را جذاب می‌کند این است که ما فیلمی می‌بینیم درباره جرم و جنایت و زوال جرم و جنایتکار.  مغزهای کوچک زنگ‌زده هومن سیدی، محتوازده و فرم‌زده نیست. مشکل عمده سینمای ایران، گم شدن مرزها فرمیک و محتوایی است و مهمترین شاخصه فیلم سیدی، حد معین و مشخص فرم و محتواست.