counter create hit

مطالب مرتبط:
جدایی زوج سرشناس بازیگر

جدایی زوج سرشناس بازیگر

کار جنیفر آنیستون و جاستین ثرو بازیگران سرشناس آمریکایی پس از دو سال زندگی مشترک به جدایی کشید. به گزارش شمانیوز: یک زوج هالیوودی دیگر نیز به فهرست ازدواج‌های ناموفق سینمای آمریکا اضافه شدند. جاستین ثرو و جنیفر آنیستون اعلام کردند که مدت زما ...

"محمد توکلی" عکاس و هنرمند تجسمی درگذشت

"محمد توکلی" عکاس و هنرمند تجسمی درگذشت

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، محمد توکلی عکاس و گرافیست صبح روز 28 بهمن 1396 پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت. او از سال 93 درگیر بیماری کبدی و مدتی نیز در بیمارستان نمازی شیراز بستری بود.محمد توکلی نزدیک به بیست سا ...

«هم آوایان خنیا» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، گروه موسیقی «هم‌آوایان خنیا» به سرپرستی پری ملکی، ۷ اسفند ساعت ۲۰ در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود. در بخش نخست کنسرت «هم‌آوایان خنیا» ساخته‌هایی از پیمان خازنی روی اشعار شاع ...

برنامه استقلال بعد از دیدار با الهلال مشخص شد

استقلال  از روز یکشنبه هفته گذشته به دوحه سفر کرد تا برای دیدار با الریان آماده شود و بعد از برگزاری این دیدار نیز در این شهر باقی ماند تا تمرینات آماده سازی خود را پشت سر بگذارد. استقلالی ها طبق برنامه ریزی اعلام شده روز شنبه آخرین جلسه تمرینی خود را در ...

دل نوشته یک دوست قدیمی برای ابراهیم حاتمی کیا

"مصطفی رزاق کریمی" مستندساز برای "ابراهیم حاتمی کیا" دل‌نوشته‌ای را منتشر کرد.کارگردان مستند "بانو قدس" در این دل نوشته که در اختیار ایسنا قرار داده نوشته است: «به نام خدا 1 ـ 1990 میلادی Ope ...

هم بازی شدن فرخ نژاد با بالیوودی ها

هم بازی شدن فرخ نژاد با بالیوودی ها

هم‌بازی شدن فرخ‌نژاد با بالیوودی‌ها سینما و تلویزیون > سینمای‌ ایران - همشهری آنلاین:پیوستن حمید فرخ‌نژاد به فیلم بالیوودی، هادی حجازی‌فر در ...

اولین لَند را بی سانسور ببینید

به گزارش جهان نیوز، مستند اولین لَند به تهیه کنندگی داوود مرادیان، چهارشنبه 2 اسفند رونمایی می شود. این مستند که به همت سازمان بسیج هنرمندان و بسیج رسانه ملی ساخته شده، نگاهی است به آنچه بر سازندگان اولین شهربازی ایدئولوژیک کشور گذشته است. عباس مرادیا ...

نرگس آبیار «شبی که ماه کامل شد» را می سازد

نرگس آبیار «شبی که ماه کامل شد» را می سازد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این فیلم سینمایی روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالیست که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن ...

برنامه غذایی در دوران بارداری، موثر در تعیین جنسیت

لذت مادر شدن و تولد یک نوزاد، شیرینی وصف‌ناپذیری برای زوجی که زندگی‌شان را با عشق شروع کرده‌اند دارا می‌باشد، اما برای حفظ و چشیدن هرچه بهتر این زیبایی، نیاز است نکات مهمی را رعایت نماییم و پیش‌زمینه‌هایی را برای رویارویی با این موهبت خدادادی بگذرانیم.از این رو ...

آغاز کمپین بزرگ تبلیغاتی بیمه معلم

کمپین بزرگ تبلیغاتی بیمه معلم در حالی اغاز شد که این کمپین از سه ابزار رسانه‌ای مانند تلویزیون، بیلبوردهای بین شهری و جاده‌ای، شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده است. به گزارش شمانیوز:  این بار این شرکت پیامی فراتر از جنس تبلیغات به مخاطب می‌دهد. همچنین کانسپت طر ...

گیشه سینما در قرق قربانی ها

گیشه سینما در قرق قربانی ها

به گزارش جهان نیوز، رجبی همین حالا و در سینماهای مختلف کشور، سه فیلم بر پرده سینماها دارد؛ «ما خیلی باحالیم»، «ثبت با سند برابر است» و «انزوا» که البته این دو مورد آخری، تقریبا به پایان اکران خود رسیده است. این مورد البته فقط به مهران رجبی مربوط نمی شود و در هر ...

نگاه یک منتقد به جشنواره فیلم فجر ۳۶

نگاه یک منتقد به جشنواره فیلم فجر ۳۶

به گزارش جهان نیوز، جعفر گودرزی منتقد و نویسنده سینما و همچنین نایب رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران طی یادداشتی به بررسی سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر پرداخت. در این یادداشت چنین آمده است: «ما ساده بودیم. از همان ابتدای جشنواره که شایعا ...

فیلم اختصاصی تسنیم از حمله جنگنده های آمریکایی به مستشاران روسیه در دیرالزور

فیلم اختصاصی تسنیم از حمله جنگنده های آمریکایی به مستشاران روسیه در دیرالزور

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، 10 روز پیش (19 بهمن ماه) ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش، در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های این ائتلاف به شرق فرات در سوریه حمله کرده‌اند.هرچند آمار دقیقی از تلفات این حمله بدست نیا ...

سه فیلم به خانه ها راه یافتند

شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه سه عنوان فیلم موافقت کرد.به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، در جلسه 23 بهمن شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگ ...

یکی از خلاء های ما در تحلیل انقلاب، حضور اندیشمندان و فیلسوفان است

به گزارش  ایلنا، در نشست نقد و بررسی فیلم «بی گدار» که درباره بحران های زیست محیطی در حوزه منابع آبی کشور است،  مجید عزیزی تهیه کننده فیلم  بی گدار  با اشاره به تحقیق ها و پژوهش های مستند درباره معضل آب در ایران، گفت: ما در 10 استان با بحرا ...

سخنرانی نتانیاهو علیه ایران با نمایش قطعات پهپاد!

سخنرانی نتانیاهو علیه ایران با نمایش قطعات پهپاد!

فرارو- نتانیاهو در سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ (آلمان) به شدت به ایران حمله کرد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در حالی که قطعه ای از یک پهپاد (هواپیمای بدون ...

ابراهیم حاتمی کیا یک جریان مافیایی در این برنامه چند تن از معترضان ؟ / شهرستان "قرعه کشی" و "شام" از کجا کلید ؟

ابراهیم حاتمی کیا به کدام جریان مافیایی در برنامه های سینمایی معترض بود؟/ بایکوت «لاتاری» و «به وقت شام» از کجا کلید خورد؟

سرویس فرهنگ و هنر در شرکت - در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر, پس از نام حاتمی کیا برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردان ادامه مدیر زمان شام در سن مراسم اختتامیه حضور پیدا کرد و گفت: با تشکر از شما برای محبت خود را از داوران عزیز. من مدیر مدیر این سیستم است. من افتخار می کنم از کسانی که مدرن ناظران را دوست دارم. من سی سال سن کلیسا و ترک. از سیستم قله تشکر می کنم. آنها خیلی تلاش این هدف باید نام سربازان گمنام امام آنها را داد. من عذر خواهی از همکاران من در محل کار هنگامی که نام محصول و در آمد متوسط دهند. افتخار می کنم برای مدافعان حرم فیلم ساختم. افتخار می کنم از بچه های سپاه و حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم. بابت کارهایم پشیمان نیستم. اگر خانه سینما به محل کارآفرینی تبدیل شود، من کارآفرینم چراکه یک سال رزق به آنها رساندم. امثال رشیدپور این واژه ها را می سازند. به تلویزیون اعتراض می کنم از مسئولان شبکه سه و دو، شکایتم را به خدا می برم. حاج قاسم سلیمانی با دیدن فیلم من اشک ریخت. این نگاه واقعا زشت است برای این مملکت. من شکایتم را پیش خدا می برم. حاتمی‌کیا به فردی مثل رشیدپور یا یک برنامه سینمایی معترض نبود او به یک هژمونی نامحسوس‌در برنامه‌های سینمایی رسانه ملی در قالب تحلیل و نقد فیلم گلایه‌مند بود و اگر تصور کنیم سطح اعتراض حاتمی‌کیا درباره نقد و تحلیل فیلم به وقت شام در یکی دو  برنامه سینمایی خاص بود، معترضه او را کم ارزش جلوه داده‌ایم. بیشتر بخوانید: پس از مدت‌ها بی‌مهری بالاخره حاتمی کیا سیمرغ کارگردانی را گرفت/ حاتمی کیا : شکایتم را پیش خدا می‌برم +عکس و فیلم پس از این ابراز نظر موجی از حملات و حمایت های در صفوف حیدری و نعمتی، خیبری و موتوری در فضای مجازی منتشر شد و هدف اصلی ابراهیم حاتمی‌کیا در میان هجوم چپ و راست در فضای مجازی گم شد. حاتمی‌کیا به فردی مثل رشیدپور یا یک برنامه سینمایی معترض نبود او به یک هژمونی نامحسوس در برنامه‌های سینمایی رسانه ملی در قالب تحلیل و نقد فیلم گلایه‌مند بود و اگر تصور کنیم سطح اعتراض حاتمی‌کیا درباره نقد و تحلیل فیلم به وقت شام در یکی دو برنامه سینمایی خاص بود، معترضه او را کم ارزش جلوه داده‌ایم. به هر ترتیب فیلم انقلابی، ملی و بومی  را باید با رویکرد و اسلوب سینمایی متناسب با الگوهای بومی و ملی  نقد و تحلیل کرد  و از قضا چند روز قبل از اعتراض حاتمی‌کیا ، مسعود ده نمکی در واکنش به فضای یکطرفه حاکم در برنامه‌های سینمایی پستی را منتشر کرد که برخی معنا و مفهوم پست منتشر شده ده نمکی را درک نکردند. در پست مذکور ده نمکی به چند موضوع مرتبط با جشنواره و وضعیت مرتبط با فضای نقد مطالبی را به نگارش درآورد و در پاراگرافی هوشمندانه نوشت : ای کاش حداقل فرق تحلیل فیلم و نقد فیلم را می دانستند شاید آن وقت کلاه سرشان نمی رفت.(اینجا) در واقع قبل از حاتمی‌کیا و معترضه‌اش به فضای حاکم در برنامه‌های سینمایی سیما،  ده‌نمکی هشدار داده بود چه وضعیت تراژیکی در برنامه‌های سینمایی حاکم است. واقعیت این است که در اغلب برنامه‌های سینمایی تلویزیون مجری‌هایی امثال رشیدپور، عنقا، گبرلو نقش برجسته چندانی ندارند. بیشتر بخوانید : باید منتظر دوران دیکتاتوری رشیدپور باشیم؟ آنچه در برنامه های سینمایی در قالب نقد رخ می‌دهد باید به صورت بنیادین اصلاح شود، کارشناسان سینمایی و منتقدانی هستند که در برنامه‌های مختلف سینمایی حضور پیدا می‌کنند و اغلب نویسندگان یک ماهنامه سینمایی خاص هستند. ماهنامه‌ای که قدمت طولانی دارد و یکی از اهداف بلند مدت گردانندگانش، تربیت نیروهای منتقد سینماست. نه کار سیاسی انجام می‌دهند و نه هدف‌گیری و سو گیری سیاسی دارند، اما در حوزه سینما، جهت دهی کلانی دارند و سایر خبرنگاران و روزنامه نگاران سینمایی رویکرد این نشریه برایشان وحی منزل است. نکته مهمتری این است که این جریان طی سی‌و اندی سال اخیر همواره سلیقه خود را از طریق نشریه و تاثیر در فضای مطبوعات سینمایی توسعه و بسط داده است و به صورت نامحسوس سینما را مدیریت می‌کند. کارشناسان سینمایی و منتقدانی که در برنامه‌های مختلف سینمایی حضور پیدا می‌کنند اغلب نویسندگان یک ماهنامه سینمایی خاص هستند. ماهنامه‌ای که قدمت طولانی دارد و یکی از اهداف بلند مدت گردانندگانش تربیت نیروهای منتقد سینماست. نه کار سیاسی انجام می‌دهند و نه هدف‌گیری و سوء گیری سیاسی دارند، اما در حوزه سینما، جهت دهی کلانی دارند اگر لیست منتقدان و نویسندگان سینمایی حاضر در برنامه‌های تلویزیونی را بررسی کنیم، اغلب منتقدان برخواسته از نشریه مورد اشاره هستند و پس از اینکه برند این نویسندگان با این نشریه خاص کمی معتبر می‌شود به فاصله کمی سر از برنامه‌های تحلیلی سینمایی سردرمی‌آورند. این جریان به صورت نامحسوس در میان اصحاب رسانه و اغلب منتقدانی که خروجی این نشریه هستند، جریان بزرگی ساخته‌اند و کافیست فیلمی ساخته شود که باب طبع نشریه خاص نباشد. خروجی‌های این نشریه که در حال حاضر در فضای مجازی و برنامه‌های تلویزیون پراکنده‌اند در اقدامی هماهنگ به قتل «به وقت شام» و «لاتاری» کمر می‌بندند. به همین دلیل است که اغلب فیلم‌هایی که مضمون انقلابی دارند و طی بیست و اندی سال اخیر ساخته‌ شده‌اند با دست فرمان گردانندگان رسانه مذکور در کلیه رسانه‌های مکتوب، مجازی، تصویری و صوتی بایکوت می‌شود. هژمونی این نشریه به شکل عجیبی در فضای سینما توسعه یافته است و این مسئله ناگهان به صورت ناهنجاری در جشنواره فیلم فجر  در قالب تاختن به آثار انقلابی خودش را نشان می‌دهد. اغلب کسانی که در برنامه‌های تحلیلی – سینمایی سمت مجری یا کارشناس را دارند از وابستگان خاص به این نشریه هستند و به صورت هدفمند و کاملا هماهنگ شده‌ای در فضای مجازی و رسانه ملی در برنامه‌های تصویری آثار ارزشمندی مثل تنگه ابوقریب و به وقت شام و لاتاری را مورد هجمه هماهنگ خود قرار داده‌اند و منتقدان جوان انقلابی که طی 10 سال اخیر در فضای مکتوب و مجازی خوش درخشیده‌اند جایی در برنامه‌های تحلیلی رسانه ملی ندارند. اقدام هدفمند منتقدان وابسته به یک جریان سینمایی به اعتراض ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره فیلم فجر منجر می‌شود و به فاصله کوتاهی عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس می‌گوید: در این زمینه در برنامه هفت اشتباه کردند و تذکر لازم در این خصوص داده شده است. در صورتیکه این اشتباه رسانه ملی، محدود به یک برنامه تلویزیونی خاص نیست. اشتباه بزرگ‌تر سیما در دو دهه اخیر دعوت از منتقدانی است  که به صورت نامحسوس به یک جریان فکری خاص وابسته هستند و با یک تذکر رفع و رجوع نخواهد شد. حتی حذف رشیدپور و عنقا از دو برنامه سینمایی مسئله را حل نمی‌کند. ریاست محترم سازمان در مورد این ماجرا باید به جای کور کردن چشم، تذکر و توبیخ و حذف ، کمی ابرو را آرایش کنند و رویکرد برنامه‌های سینمایی اعم از داخلی و خارجی با تغییر مدعوین و کارشناسان سینمایی قطعا حل خواهد شد.  مسئولیت خطیری  که پس از هشدار جدی ابراهیم حاتمی‌کیا  بر عهده ریاست سازمان است. حل این مسئله به صورت بنیادین سبب جهت دهی انقلابی به برنامه‌های سینمایی خواهد شد.  به تعبیری دیگر ریاست رسانه ملی باید دست به یک انقلاب بزرگ بزند و منتقدان سینمایی وابسته و خروجی‌های متصل به آن نشریه خاص نباید فرصت حضور در برنامه‌های سینمایی را داشته باشند. در مجال فراهم شده برای منتقدان وابسته به نشریه مذکور در برنامه‌های متنوع رسانه ملی، جمع مذکور با الگو و اسلوب‌های هنری، آثار انقلابی و فیلمسازان انقلابی مورد هجمه قرار می‌دهند و به همین دلیل است که فیلمسازان ارزشی با رسانه ملی زوایه پیدا کرده‌اند.  ریاست رسانه ملی باید دست به یک انقلاب بزرگ بزند و منتقدان سینمایی وابسته و خروجی‌های متصل به آن نشریه خاص نباید فرصت حضور در برنامه‌های سینمایی را داشته باشند. متاسفانه در اغلب برنامه‌های سینمایی که می‌خواهند یک منتقد سینمایی انقلابی را دعوت کنند دست به دامان یک کلیشه خاص می‌شوند که در برنامه یکی مانده به آخر جشنواره حضور پیدا کرد و با تحلیل همین برنامه می‌توان فهمید حضور چنین منتقدانی نه تنها قوتی برای جریان سینمای انقلاب نیست بلکه از اساس آنرا تضعیف می‌کند. به این موضوع باید دقت داشته باشیم که لاتاری قبل از اینکه توسط داوران نادیده گرفته شود، در دو برنامه «سینما دو» و «سینما هفت» سیما توسط منتقدان این برنامه  سربریده شد و بعد هیات داوران جسارت بیشتری از خود برای بایکوت کامل این فیلم از خود نشان داد. و نکته جالب اینجاست ریاست محترم رسانه ملی در گفتگوی خود با خبرگزاری فارس می‌فرمایند: فیلم سینمایی «لاتاری» هم که فیلمی انسانی، عاشقانه و جوانمردانه بود، مظلوم واقع شد. در صورتیکه بذر بایکوت لاتاری، توسط برنامه‌های سینما و منتقدان حاضر در این دو برنامه سینمایی پاشیده شد. در این گزارش، قصد نداریم که منابع تغدیه مالی این نشریه خاص و وابستگی مالی و معنوی را به برخی جریانات سیاسی را به صورت مستقیم بررسی کنیم اما مسئولان سازمان باید هشدار ابراهیم حاتمی‌کیا را جدی بگیرند و به یک اصلاح ساختاری در برنامه‌های سینمایی دست بزنند.